Увага! 05.05 - вихідний, клініки White Clinic не працюватимуть!

Можливі ускладнення після видалення зуба та їх профілактика

ГоловнаХірургіяМожливі ускладнення після видалення зуба та їх профілактика

Нелегко знайти людину, яка буде в захваті від того, що їй виривають зуб. Але іноді доводиться це робити. Якщо лікар порекомендував таку процедуру, варто бути готовим до того, що вас може чекати. Пропонуємо ознайомитися з найпоширенішими ускладненнями після видалення зуба, щоб дізнатися, як їх уникнути. Адже, як йдеться у відомій приказці, хто проінформований, той озброєний.

Набряк та припухлість

Болить десна після видалення зуба? З’явилася припухлість і набряк на щоці? Це природна реакція людського організму на хірургічне втручання. Найчастіше, набряк з’являється наступного дня після операції й може збільшуватися протягом 3 діб. І лише потім починає поступово зникати. Щоб швидше оговтатися, необхідно ретельно дотримуватися рекомендацій лікаря:

• приймати протизапальні препарати;
  • прикладати холод;
  • в перші дні після операції максимально обмежити фізичні навантаження

Підвищення температури тіла

Пульсівний біль після видалення зуба – лише пів біди. Протягом перших 2 діб цілком можливе підвищення температури. Будьте напоготові – це також природна реакція організму. Однак якщо температура вища, ніж 38 градусів і тримається понад 2 доби, необхідно обов’язково звернутися до лікаря.

Кровотеча з лунки

Кровотеча – теж нормальне явище після видалення. Це один з етапів загоєння ранки. Вона триватиме лише 1-2 години. Щоб сповільнити кров і створити згусток у порожньому кореневому отворі, лікар накладає на лунку зуба стерильний тампон. Його потрібно тримати в роті й прикушувати доти, доки не перестане текти кров. Для швидшого утворення кров’яного згустку та зниження ризику кровотечі стоматолог також може використати гемостатичну губку, або PRF згусток.

Якщо ж кровотеча виникла після повернення додому, рекомендуємо на пів години прикусити марлеву подушечку. Коли змочити марлю в амінокапроновій кислоті, кров зупиниться швидше – через 5-10 хвилин. Якщо кровотеча продовжується, необхідно терміново повідомити про ускладнення лікарю.

Оніміння після видалення зуба

Оніміти може язик, підборіддя або губи. Це рідкісне ускладнення, яке виникає в тих випадках, коли нижній альвеолярний нерв розташований дуже близько до зуба. Стан оніміння після видалення зуба називається парестезією. Вона може бути тимчасовою або постійною. Саме тому напередодні операції лікар направляє пацієнта на комп’ютерну томографію, яка допомагає правильно спланувати оперативне втручання. КТ необхідне, щоб уникнути такого ризику, як парестезія. Якщо патологія все ж розвивається, стоматолог призначає додаткову медикаментозну терапію або ще одне хірургічне втручання.

Альвеоліт

Це запалення лунки зуба, або суха лунка. Альвеоліт виникає тоді, коли кров’яний згусток з тієї чи іншої причини не сформувався. У деяких випадках пацієнт може сам випадково видалити утворений згусток. Смоктання цукерки, використання соломинки або куріння може призвести до того, що ви висмокчете згусток крові. Якщо занадто часто чистити зуби або полоскати ротову порожнину, це також може стати причиною альвеоліту.

Основні симптоми цього ускладнення після видалення зуба:

• неприємний запах;
  • неприємний присмак в роті;
  • сильний біль.

Якщо ви запідозрили, що у вас виник альвеоліт, необхідно звернутися до лікаря. Стоматолог проведе механічну та антисептичну обробку лунки зуба, призначить додаткову медикаментозну та антибіотикотерапію, і хворобливий стан мине. Щоб запобігти потенційним ускладненням або швидко їх позбутися, важливо ретельно виконувати всі рекомендації стоматолога.

У стоматологічному центрі White Clinic ціна видалення зуба залежить від складності процедури. Наші фахівці діагностують проблему, а потім швидко та якісно допомагають її вирішити. Шукайте клініку за адресами вул. Драгоманова, 2 та проспект Григоренка, 16. У нас працюють професіонали!

doctor

Автор статті:

Інформаційний відділ стоматологічної клініки "White Clinic"