Зубна нитка: види, особливості, правила використання

ГоловнаКорисні порадиЗубна нитка: види, особливості, правила використання

Щоб до старості не страждати від проблем із зубами, потрібно забезпечити порожнині рота правильний догляд. Багато хто думає, що для цього достатньо лише дворазової чистки. Насправді зубна щітка не може прибрати всі найдрібніші частинки. Тому необхідно використовувати додаткові ополіскувачі і, звичайно ж, зубну нитку.

Для чого необхідна нитка

Щоб зуби були чистими та здоровими, потрібно обробляти всі їх поверхні. Коли людина користується щіткою, вона може очистити тільки три види цих поверхонь:

• Вестибулярні;
  • Жувальні;
  • Оральні.

А ще дві – бічні й контактні залишаються неочищеними. Через це наліт між зубами починає розкладатися, викликаючи карієс, запалення. Ось чому так важливо щодня користуватися зубною ниткою. Вона забезпечує відмінну профілактику для ротової порожнини. Іноді люди намагаються використовувати в таких цілях зубочистки, проте подібні маніпуляції можуть привести до травмування м’яких тканин. Тому не варто наражати себе на небезпеку. Замість цього необхідно скористатися зубною ниткою.

Якими бувають зубні нитки

Стандартний варіант флосса – це нитка, зроблена з синтетичного матеріалу. Найчастіше застосовується нейлон. До речі, саме він використовується і для виготовлення зубних щіток. Цікаво знати, що перші нитки робили з шовку, а синтетичними вони стали набагато пізніше. Сьогодні деякі виробники все одно застосовують шовк, але відбувається це дуже рідко, позаяк така продукція не має великої популярності.

Нитки можуть спеціально обробляти:

• Ароматизаторами;
  • Препаратами, що запобігають розвитку бактерій;
  • Засобами, які стимулюють приплив крові до ясен.

Зубні нитки можуть відрізнятися і в залежності від того, чи є на них воскове покриття. За своїм виглядом вони бувають круглими й плоскими. Вощеними називаються ті, на яких є покриття з воску. Їх основний плюс – легке проскакування між зубів. Така нитка абсолютно безпечна для ясен, але наліт вона видаляє гірше, ніж невощені. Такий тип рекомендований в тих випадках, коли у людини спостерігається запалення ясен або є великі пломби на бічних поверхнях зубів. Якщо ж таких проблем не спостерігається, можна сміливо користуватися ниткою без покриття. Вона добре розділяється на волокна і видаляє всі залишки їжі та наліт. Плоский флос відмінно підходить для тих, у кого зуби розташовуються дуже близько один від одного. Завдяки маленькій товщині нитка добре прочищається все проміжки між зубами й бічні зони. А ось круглі, навпаки, рекомендовані тим, хто є власником великих проміжків. Така нитка дозволяє прибрати всі залишки їжі й добре почистити зуби.

Види просочень для зубних ниток

Найпопулярніший вид просочення – ароматичний. Найчастіше це ментол, оскільки він має приємний запах і від нього залишається відмінний післясмак. Також застосовуються і просочення, які сприяють дезінфекції ротової порожнини. Вони борються з бактеріями й мікроорганізмами, що викликають карієс. Для зміцнення емалі використовується просочення з фториду натрію. Воно теж сприяє профілактиці карієсу. Якщо потрібно поліпшити циркуляцію крові в яснах, застосовують нитку з перцевим просоченням. Однак її не можна використовувати в тих випадках, коли у людини є травми ясен або вони кровоточать. Частка такою ниткою лише погіршить ситуацію.

Правила використання зубної нитки

Щоб отримати хороший результат, потрібно знати кілька простих правил використання зубної нитки. Щоб чистка була комфортною, необхідно взяти шматочок довжиною 15-20 сантиметрів. Його накручують між середніми пальцями рук, залишивши відстань між ними, яке становить 10 сантиметрів. Потім натягнуту нитку проводять в проміжок між зубами, і притуляють до поверхні одного зуба. Трохи виводять вперед, і також чистять другий зуб. Важливо пам’ятати про те, що кожен новий проміжок необхідно чистити новим відрізком флосса. Інакше можна занести бактерії з одного проміжку в інший. Важливо стежити за тим, щоб зубна нитка не провалювалася під ясна, інакше можна травмувати кругову зв’язку й отримати запалення. Флосом користуються і після приймання їжі, і після чистки зубів щіткою. Якщо дотримуватися цих простих правил, догляд за зубами не займе багато часу, при цьому людина зможе запобігти розвитку бактерій, різним запальним захворюванням і руйнуванню зубів через карієс. Також рекомендується професійна чистка зубів у стоматолога раз в 6 місяців.