Чому темніють зуби: всі причини потемніння і як позбутися від проблеми

ГоловнаВідбілювання зубівЧому темніють зуби: всі причини потемніння і як позбутися від проблеми
12Кві

Красива і здорова усмішка – це мрія кожної людини. І це не дивно, оскільки процес лікування зубів не тільки трудомісткий, болючий, але ще і витратний. Ось чому люди хочуть, щоб їхні зуби завжди залишалися міцними. Однак одного бажання мало, тому потрібно розуміти, чому темніють зуби й вчасно вживати заходів.

Десять основних причин потемніння зубів:

1. Найчастіше коричневі плями на зубах з’являються тому, що люди не дотримуються основних правил гігієни. Замість того, щоб чистити зубів два рази в день по дві хвилини, вони постійно поспішають, забувають про правильну тривалість процедури. Це призводить до того, що на поверхні починає накопичуватися наліт. Він складається із залишків їжі та бактерій, які й призводять до розвитку карієсу, пародонтиту та інших захворювань ротової порожнини. І якщо вчасно не прибрати наліт з зубів, він стане темніше, ущільниться і  перетвориться на зубний камінь.
  2. Темні плями на зубах завжди з’являються у курців. Якщо людина і дня не може прожити без сигарети, емаль спочатку жовтіє, а потім починає ставати все темніше і темніше. Можна зустріти людей, особливо старшого покоління, у яких зуби темно-коричневі. Такий колір свідчить про те, що людина багато курить, через що на поверхні її зубів відкладаються смоли, які виділяються з тютюнового диму. Багато хто намагається використовувати для догляду спеціальні пасти, проте вони не відрізняються ефективністю. Тут може допомогти лише професійна чистка зубів від нальоту і каменю.
  3. Також темні плями на зубах з’являються й у тих, хто п’є багато кави, чорного чаю, любить вино, соки і ягоди, які мають насичений фіолетовий колір, а також їжу, що містить барвники. В останньому випадку неважливо, яке походження вони мають: природне або синтетичне. Щоб допомогти зубам потрібно користуватися спеціальними відбілюючими пастами. Правда ефект від них не завжди такий сильний, як хотілося б.
  4. Карієс – одна з основних причин потемніння. Він може виникати як через генетичні схильності, так і тому що людина надто любить солодке і не стежить за гігієною ротової порожнини. Якщо від карієсу потемніли зуби – потрібно відразу ж звертатися до фахівця. До речі, варто пам’ятати про те, що карієс може прогресувати навіть під пломбою. Кісткові тканини змінюють свій колір, темніють, а потім утворюються дірки. Лікувати карієс необхідно до того, як зуб почне боліти й доведеться чистити, пломбувати канали.
  5. Неправильне неякісне лікування зубів теж може призвести до потемніння. Деякі лікарі досі використовують матеріали, які випускали ще десять років тому. Вони викликають потемніння емалі, тому такі пломби можуть стати причиною подальших проблем. Також потемніння викликають і металеві пломби.
  6. Травмування судинно-нервового пучка зуба – ще одна причина потемніння. Так відбувається тому, що гемоглобін потрапляє в порожнину рота. Подальше потемніння починається через розпад тканин.
  7. Є ряд ліків, які викликають потемніння зубів. До них відносяться групи антибіотиків, що сприяють дофарбуванню зуба зсередини. Деякі антибіотики, наприклад, тетрациклін, шкідливі тільки дітям, у яких зуби лише формуються. Тому ці ліки заборонено приймати під час вагітності.
  8. Є ряд захворювань, які викликають потемніння зубів. Одне з найпоширеніших – ендемічний флюороз. Він буває у жителів тих регіонів, де у воді міститься дуже багато фтору. Ця хвороба потребує терапевтичного лікування, в деяких випадках може застосовуватися й ортопедичне.
  9. Старіння – це одна з природних причин потемніння зубів. Згодом клітини кісткової тканини перестають швидко регенерувати, через що починається потемніння, а також відбувається зміна форми та структури зуба. Тому у багатьох, з віком, зуби починають не тільки темніти, але і стиратися.
  10. Хронічні та спадкові захворювання можуть викликати фарбування зубів в темний колір.

Способи лікування та реставрації зубів в сучасній стоматології

Ще пару десятків років назад, люди могли звернутися до лікаря, лише щоб запломбувати, видалити або вирівняти зуби. Завдяки науковим розробкам в сучасній медицині, тепер кожен може не тільки вилікувати зуби, але і зробити їх красивими. Сьогодні стоматологи пропонують різні процедури, які допомагають позбутися від усіх проблем.

1. Відбілювання зубів – видалення м’якого і твердого нальоту за допомогою спеціального обладнання. Така процедура підходить для людей різного віку. Вона допомагає розв’язувати проблему зі спадковим потемнінням зубів. У деяких випадках може бути рекомендована навіть дітям до 16-ти років. Але повинна проводитися тільки під суворим контролем лікаря.
  2. Використання сучасних матеріалів для пломбування. Сьогодні всі сучасні стоматології використовують фотополімерні матеріали. Вони не тільки довго тримаються, але і захищають від виникнення карієсу під пломбою. Хоча таке пломбування коштує дорожче, ніж традиційне, зате пломби тримаються довгі роки й не доводиться приходити на повторне лікування.
  3. Реставрація зубів за допомогою коронок і вінірів. Останній варіант підходить для тих, кому потрібно повернути естетичну привабливість усмішки, приховати відколи й інші невеликі пошкодження кісткової тканини. Процес установки вінірів займає менше часу, ніж робота з коронками. Тому даний вид реставрації часто рекомендують тим, у кого немає серйозних пошкоджень зубів. Вініри є найкращим способом позбутися від потемніння, якщо воно знаходиться на запущеній стадії.
    Що ж стосується коронок, то їх установка проводиться за рекомендацією лікаря. Коронку ставлять в тому випадку, якщо необхідно відновити один або кілька зубів, які піддалися глибокого впливу карієсу. Для установки у зуба повинен зберегтися здоровий корінь. Також коронки часто встановлюють при пародонтиті, щоб зуби далі не розхитувалися.
  4. Професійне відбілювання із застосуванням пероксидів. У цих речовинах є багато компонентів, які прибирають потемніння і відновлюють колишню білизну зубів.
  5. Ультразвукова чистка – рекомендована в тих випадках, коли потрібно прибрати наліт у важкодоступних місцях. Оскільки ця процедура абсолютно не шкодить емалі, вона підходить навіть дітям.
  6. Air Flow – це ще одна технологія, яка з’явилася в останні роки й застосовується для змивання м’якого нальоту. Однак ефект від неї недовговічною. Для роботи використовується содоструйний апарат. Варіант підходить для тих, у кого немає зубного каменю.
  7. Лазерне відбілювання – ще один вид відбілюючих процедур. Особливість полягає в тому, що після сеансу зуби зберігають свою білосніжність чотири-п’ять років. Правда варто сказати, що лазерне відбілювання дорожче, ніж інші методи, але й ефект залишається набагато довше, а колір зубів змінюється на кілька тонів.
  8. Крім стоматологічних процедур також потрібно не забувати про профілактичні заходи. Щоб зуби були міцними та без темних плям, необхідно їсти якомога більше продуктів, що містять кальцій, а ще тверду їжу. Також темні зуби можуть свідчити про захворювання внутрішніх органів. Тому якщо виявляються інші симптоми, потрібно провести комплексне обстеження, щоб вчасно визначити проблему і вирішити її без серйозних наслідків. Так що тим, хто стежить за своїм здоров’ям і хоче, щоб посмішка завжди красиво виглядала, потрібно не забувати про профілактичну професійну гігієну і вести здоровий спосіб життя.