Видалення зуба мудрості: чи варто це робити і з яких причин?

ГоловнаПитання СтоматологуВидалення зуба мудрості: чи варто це робити і з яких причин?
28Тра

Зуб мудрості під час прорізання доставляє великий дискомфорт, через який, часто, виникає питання – а може варто його видалити?

Завдяки еволюції у людей утворилися три групи зубів: жувальні, рвучі, ріжучі. Але через великі зміни, пов’язаних з формуванням мозкового відділу і редукуванням лицьового, так званий зуб мудрості став рудиментарним і дуже проблематичним. Зуб мудрості, він же третій моляр, розташувався в кінці ряду. У людини є чотири таких зуби, які називають «вісімками». Прорізатися вони починають в середньому, у віці вісімнадцяти років, (хоча можуть і раніше), або всі разом, або по черзі. В анатомічній будові збігаються з усіма іншими зубами: є корінь і коронка. У таких зубів немає молочних «попередників». Найчастіше, у них неправильні коріння, які стають причиною нерівного прорізання, внаслідок чого виникають проблеми з неправильним розташуванням щодо зубного ряду. Вони можуть заважати сусіднім зубам, подразнювати м’які тканини, рости кривими й приводити до постійних больових відчуттів.

Є такі види:

• Ретеновані – ті, що не можуть прорізатися взагалі;
  • Напівретеновані – коли прорізалися в повному обсязі;
  • Дістопіровані – з нестандартним розміщенням в зубній дузі.

Зуби видаляють з наступних причин:

• коли відсутня можливість вилікувати пошкоджений зуб;
  • перманентне пошкодження слизової;
  • ускладнене прорізування, неодноразовий периконаріт (запальні інфекції тканин у ясен);
  • періодонтальні зміни й прояв радикулярної кісти;
  • зуб розташований там, де знаходиться лінія перелому щелепи;
  • щелепне пухлиноподібне утворення;
  • під час проведення лікувань ортодонтичної і ортопедичної спрямованості.

Варто попередити, що процес дійсно є досить травматичним через розташування зуб, тому потрібно бути готовими до того, що ранка буде повільніше гоїтися, може спостерігатися невеликий набряк, несерйозні проблеми з закриванням рота. Але якщо операція буде проведена кваліфікованими фахівцями, неприємні відчуття зведуться до мінімуму.

В кінці статті хочемо дати кілька порад, які допоможуть якомога швидше вгамувати біль і сприятимуть загоєнню:

• робити ротові ванночки, але ні в якому разі не полоскати;
  • не намагатися прогрівати;
  • їсти тільки м’яку негостру їжу, яка не подразнює слизову;
  • НЕ випльовувати слину;
  • не намагатися чистити рану зубочисткою;
  • не ходити в сауну і не займатися спортом (це може привести до крововиливу).

Якщо спостерігається сильний і тривалий біль – потрібно звернутися до лікаря. Ми завжди готові допомогти всім, хто зіткнувся з такою неприємністю, як проблемні зуби мудрості. Фахівці проведуть лікування або видалення зуба мудрості, після якого ви забудете про зубного болю.