92% українців не вміють правильно чистити зуби

ГоловнаСтоматологія Позняки92% українців не вміють правильно чистити зуби

В Україні справи не найкращі, особливо це стосується такого захворювання, як пародонтит — однієї з головних причин втрати зубів. Майже кожна дитина у віці трьох років вже має уражені карієсом зуби та, як правило, не менше двох одночасно. Частково це пов’язано зі стійким переконанням батьків у тому, що молочні зуби в дітей можна не лікувати — все одно випадуть. Тому і догляду за ними приділяється менше уваги, ніж слід.  У середньому дорослий українець має близько шести хворих зубів. При цьому фахівці стверджують, що статистичні дані насправді оптимістичніші, ніж реальний стан справ — адже при чинних формулах розрахунку захворюваності на зуби не враховуються їх початкові прояви. Захворювання пародонту поширені у близько 86% дорослих, і 41% підлітків п’ятнадцяти років мають ознаки запалення ясен і тканин довкола зубів. Адже саме пародонтит є основною причиною втрати зубів.

При цьому світова статистика є більш втішною: серед усього дорослого населення у віці 35–44 років частота тяжких хвороб пародонту — 20%, що у кілька разів нижче, ніж в Україні (за даними ВООЗ). Основною причиною розвитку захворювань порожнини рота є недостатня гігієна. Це проблема не лише України – за даними ВООЗ, 92% населення Землі не вміють правильно чистити зуби. Адже ретельне видалення зубного нальоту сприяє усуненню патогенних мікроорганізмів, що викликають як руйнування емалі і карієс, так і запалення ясен. Близько 50% людей чистять зуби лише 46 секунд, що зовсім недостатньо для якісного очищення всієї порожнини рота. Існують також дані, що певний відсоток наших земляків взагалі ніколи не чистять зуби. Відіграють свою роль і інші фактори – неправильне харчування, шкідливі звички, наприклад куріння та вживання алкоголю. А також низька доступність стоматологічної допомоги, особливо у деяких регіонах.

Наслідки захворювань порожнини рота

Основний наслідок захворювань пародонту – це втрата зубів. В результаті пацієнту доводиться вдаватися до використання протезів або зубних імплантів. При цьому ризик залишитися без зубів збільшується із віком і починає зростати вже після 35 років. Чоловіки ризикують більше жінок — частково це пов’язано з тим, що представники чоловічої статі в Україні менше стежать за своїм здоров’ям і частіше схильні до шкідливих звичок. За статистикою, кожна людина старше 30 років уже втратила один чи кілька зубів. Повною безпекою зубного ряду можуть похвалитися тільки підлітки — тобто люди у тому віці, коли, по суті, всі постійні зуби лише прорізалися. У деяких регіонах країни половина жителів старше 65 років страждає на повну адентію, тобто відсутність зубів на обох щелепах, а в середньому по країні таких людей 14%. Понад 60% людей похилого віку змушені користуватися зубними протезами. При цьому відсутність навіть одного зуба може призвести до атрофічних змін у кістковій тканині щелепи, порушення жування, зміщення інших зубів та інших порушень.

Як не допустити втрати зубів?

1. Чистіть зуби двічі на день не менше двох хвилин. Доведено, що регулярне чищення зубів зубними пастами з фторидом справді знижує ймовірність розвитку карієсу, особливо це стосується дітей та підлітків. Вибирайте зубні пасти на основі формули триклозан/сополімер: вони мають унікальні властивості: антибактеріальна/протиналітна та протизапальна дія в порожнині рота зберігається протягом 12 годин, забезпечуючи довготривалий захист зубів і ясен між чищенням зубів і навіть після їди.
  2. Щодня використовуйте зубну нитку для видалення зубного нальоту з міжзубних просторів і вздовж лінії ясна.
  3. Додаткове використання ополіскувача після чищення зубів допомагає видалити бактерії з важкодоступних місць, поверхонь щік і язика і зберегти свіжість дихання довше.
  4. Клінічні дослідження довели, що з використанням ополіскувача догляд за порожниною рота стає втричі ефективнішим.
  5. Регулярно відвідуйте стоматолога (мінімум – раз на пів року) для проведення професійного чищення зубів та огляду порожнини рота.

А найголовніша умова збереження зубів до глибокої старості — це дбайливе ставлення до свого здоров’я.